Trasa 7. Cracovia Półmaratonu Królewskiego
Do 7. Cracovia Półmaratonu Królewskiego pozostało nieco ponad 25 dni. Na liście startowej wydarzenia mamy już przeszło 4600 zawodników! Prezentujemy trasę, z którą 17 października zmierzą się biegacze.
7. Cracovia Półmaraton Królewski stwarza szansę na zmierzenie się z długą trasą, prowadzącą wśród zabytków i malowniczych uliczek Krakowa. Niewątpliwą atrakcją jest lokalizacją mety – na płycie głównej w TAURON Arenie Kraków, gdzie biegacze będą finiszować w blasku świateł. Start nastąpi z ul. Stanisława Lema – przed największą halą widowiskowo-sportową w kraju, która ponownie będzie bazą imprezy.
Uczestnicy półmaratonu znów przebiegną przez krakowski Rynek Główny, na który dotrą Plantami i ul. Wiślną, a następnie podążą ul. Grodzką, św. Idziego i Bernardyńską.
Na trasie, prowadzącej m.in. przez wyżej wymienione ulice Starego Miasta, biegacze będą mieć w zasięgu wzroku najsłynniejsze krakowskie zabytki, takie jak: Wawel, Wieża Ratuszowa, Sukiennice oraz historyczne budowle sakralne – jak kościoły Mariacki czy Na Skałce.
Pokonując dystans 21 km i 97,5 m, uczestnicy biegu zobaczą również największe krakowskie obiekty sportowe – oprócz TAURON Areny Kraków, Stadiony Miejskie: im. Henryka Reymana i Cracovia, Halę 100-lecia KS Cracovia wraz z Centrum Sportu Osób Niepełnosprawnych, a także nowoczesne, charakterystyczne dla naszego miasta obiekty – jak Centrum Kongresowe ICE Kraków czy Kładka im. Ojca L. Bernatka.
Trasa posiada atest Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, World Athletics (dawniej IAAF) oraz AIMS.
Dokładny opis trasy 7. Cracovia Półmaratonu Królewskiego
Start: ulica Lema (jezdnia zachodnia, w rejonie skrzyżowania z ul. Dąbską) – przed TAURON Areną Kraków
Cała szerokość ul. Lema, do skrzyżowania z Al. Pokoju
Al. Pokoju – cała szerokość, jezdnia południowa (pod prąd), do skrzyżowania z ul. Ofiar Dąbia
ul. Ofiar Dąbia –do skrzyżowania z ul. Portową
Cała szerokość ul. Portowej
Cała szerokość ul. Dekerta, w prawo w ul. G. Herlinga-Grudzińskiego
ul. G. Herlinga-Grudzińskiego, do łącznicy – jeden pas ruchu
Łącznica G. Herlinga-Grudzińskiego (pod prąd), do ul. Zabłocie
Cała szerokość ul. Zabłocie
Cała szerokość ul. Solnej
Cała szerokość ul. Nadwiślańskiej
Cała szerokość ul. Brodzińskiego
Cała szerokość ul. Staromostowej
Bulwar Podolski
ul. Rollego, do skrętu w prawo na Most Retmański
Most Retmański ( pod prąd) – 1,5 pasa ruchu
ul. Ludwinowska – jednym pasem w prawo, do ul. Konopnickiej
ul. Konopnickiej – dwa pasy ruchu, do skrzyżowania z ul. Zwierzyniecką
Al. Krasińskiego ( pod prąd) – dwa pasy ruchu, do skrzyżowania z Al. Focha
Deptak Al. 3 Maja, zawrotka przed pętlą w Cichym Kąciku
Jezdnia Al. Maja
Al. Krasińskiego (pod prąd), do skrzyżowania z ul. Zwierzyniecką
ul. Zwierzyniecka
ul. Powiśle
ul. Podzamcze
Plantami do ul. Wiślnej
ul. Wiślna
Rynek Główny linia E-F
Cała szerokość ul. Grodzkiej
Cała szerokość ul. św. Idziego
ul. Bernardyńska – ścieżka pieszo-rowerowa
Główna pochylnia
Bulwar Inflancki
Bulwar Kurlandzki – dolna alejka
ul. Miedziana
ul. Ofiar Dąbia
Al. Pokoju, do skrzyżowania z Lema
ul. Lema (jezdnia z prądem)
w prawo do TAURON Areny Kraków
Meta: TAURON Arena Kraków